Selamat datang di CaraGampang.Com

Rabu, 6 Februari 2013

Selepas Isu Kalimah : PAS Berhajat Lakukan Pusingan U Kali Kedua Untuk Memulihkan Reputasi



SHAH ALAM - Majlis Syura Pas sedia untuk berbincang dan menimbang semula pelucutan jawatan bekas anggotanya, Nasharudin Mat Isa sekiranya pemimpin itu membuat rayuan berhubung keputusan 13 Januari lalu.
Setiausahanya, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh berkata, Pas sentiasa terbuka ke arah itu dan Nasharudin boleh berbuat demikian kerana ia termaktub dalam perlembagaan parti.

"Kita sangat-sangat terbuka. Tak ada masalah. Bagi Ustaz Nasha, beliau boleh merayu... tak ada masalah.


"Kalau dia hantar surat, kita akan mesyuarat, kita akan bincanglah macam mana," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kelmarin enggan mengulas desakan pelbagai pihak yang mahu Pas menimbang semula pelucutan Nasha sebagai anggota Majlis Syura.

Ujarnya, perkara itu sepatutnya dirujuk kepada Majlis Syura memandangkan keputusan itu dibuat oleh majlis berkenaan.

Hadi berkata, Ahli Parlimen Bachok itu masih boleh kekal sebagai ahli Pas berdasarkan penilaian yang dibuat parti itu ke atasnya meskipun beliau digugurkan dari Majlis Syura.

Tambahnya, dalam Pas, bukan suatu perkara yang pelik sekiranya seseorang yang dipecat boleh kembali memegang jawatan tertentu dalam parti itu.

Nasharudin pada minggu lalu menegaskan, beliau akan kekal sebagai ahli Pas untuk memastikan perjuangan asal parti itu dalam menegakkan syiar Islam dan membela orang Melayu tidak ‘dicairkan’ berikutan hubungan parti itu dengan PKR dan DAP.

Mengulas perkara itu, Pas kata, Nik Zawawi senantiasa terbuka dan mengalu-alukan khidmat Nasharudin dalam meneruskan perjuangan parti Islam itu.

"Kalau daripada orang luar pun kita dengar, hatta daripada Umno pun kalau mereka menasihati kita yang benar, kita terima dengan baik dan ucap terima kasih. Apatah lagi Ustaz Nasha yang bekas Timbalan Presiden Pas dan dia pula bekas anggota Majlis Syura Ulama," katanya.

Kata beliau, Nasharudin tidak harus lupa kerjasama secara berjemaah dalam Pas.

"Sudah tentu kita menghormati pandangan dan mengalu-alukan apa-apa sumbangan yang akan diberi dan kita mengharapkan Insya-ALLAH Ustaz Nasha tidak lupa tanggungjawab dia dalam organisasi berjemaah," ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Our Partners

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea | Pusat Promosi
Copyright © 2011. Geng Anak Hantu - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger